Slottet

EVERYDAY LIFE / Permalink / 0
Senaste dagarna, eller aa månaderna har jag tänkt jätte mycket på min barndom och speciellt tiden på stottet. Synd att kan uppskattar allt när de är över. Vi är så upptagna med att leva i framtiden, allt handlar om vad man ska göra längre fram och planera saker att man glömmer nuet... jag gör de iaf. Ser på lyckklga gatan nu, och allyawan ska göra om den låten "jag hade en gång en båt men de va förlängesen förlängesen" kände igen den direkt. Kom på att de var från min  träslöjdslärar eddie, han hade alltid på den, den och "somliga går i tasiga skor" låten. har inte tänkt på texten så mkt förrens ag hörde kvinnan i avsnitte berätta om den. Och de drog tillbaks mej till de tiderna. Altt var så anorlunda då.. Jag vet de låter sjukt, men tyckte även solen lös på ett annat sätt. De var ett annat ljus, kan inte riktigt förklara. Men fyfan... säger de till eleverna osm kommer till mitt jobb varje dag. Uppskatta denna tid för ni får aldrig tbx de, just nu är de bara jobbigt med gymnasium och folket på skolan men finns så mkt bra. Älskar tiderna på slottet, man var så ung och hade miljontals planer och drömmar. Och man bara levde, allt man gjorde. Helt utflippade saker som då bara var just de. Men nu i efterhand. Åhh, man ska ej leva i det förlutna för precis som att leva i framtiden missar man saker som händer i nuet. Och sen år fram tänker samma sak igen... Men hade jag kunnat hade jag gjort om allt, ba för att verkligen njuta. Inte ändra nått men bara uppleva sakerna igen utan den dumma iden att allt bra kommer komma utan att inse att de även händer just då. Flummigt inlägg, kände jag behövde skriva av mej... Nu ska jag fortsätta se på avsnittet, och till er som missat. Kolla lyckliga gatan, alla avsnitt finns på tv4 play. Fan vad jag älskar de programmet.
 
 
 
 
Till top